496 strán, EAN: 9788081014024, (stav A), viaz., hmotnosť: 0.825 kg, rozmer: 23.1 cm x 16.3 cm
Jedna z najkomplexnejších kníh z oblasti podnikateľskej etiky ako teoretickej disciplíny vychádza v treťom, výrazne doplnenom a prepracovanom vydaní. Podnikateľská etika sa zaoberá prienikom etiky a ekonomiky na všetkých úrovniach hospodárstva a vo všetkých jeho sférach, preto autorkiným cieľom bolo predstaviť základné okruhy problémov v oblasti podnikateľskej etiky, analyzovať ich príčiny a načrtnúť východiská v reálnej praxi. V práci sa rozpracúvajú témy ako spoločenská zodpovednosť podnikov, základné princípy manažérskej etiky, diskriminácia v pracovných vzťahoch, sexuálne obťažovanie na pracovisku, zverejňovanie neetických a nelegálnych praktík (whistleblowing), etické problémy v reklame, a v našich podmienkach v takomto rozsahu po prvý raz aj etika v účtovníctve, v bankovníctve a vo sfére služieb. Kniha Etika a ekonomika je výnimočná tým, že prináša aj poznatky o spôsoboch, ktorými vedenia podnikov môžu implementovať etiku do svojich podnikateľských aktivít. Kniha popri teoretických poznatkov, obsahuje aj eticko-ekonomické dilemy a príklady exemplárneho porušenia etických princípov v ekonomike domácimi alebo zahraničnými firmami. Jednoznačnou prednosťou knihy je, že autorka, ktorá patrí medzi našich popredných odborníkov podnikateľskej etiky uznávaných aj v zahraničí, úročí svoje dlhoročné skúseností z aplikácie etiky v slovenskej podnikateľskej praxi – stála pri zrode niekoľkých podnikových etických kódexov a ich implementácie do praxe, vedie prvú etickú poradňu na Slovensku a prednáša etiku pre manažérov z praxe. Kniha by sa mala stať neoddeliteľnou súčasťou vysokoškolskej prípravy budúcich manažérov, taktiež ľudí vykonávajúcich manažérsku profesiu, ale aj všetkých podnikateľov.
1032 strán, ISBN - 80-88908-69-8, (stav A), viaz., hmotnosť: 2.605 kg, rozmer: 27.5 cm x 21 cm
Princípy internej medicíny autori tvorili vo viere všeobecného a trvalého zvyšovania profesionality lekárov, kvalitnej prípravy budúcich lekárov a úžitku pre chorého.
368 strán, ISBN - 978-80-7367-685-8, (stav A), viaz., hmotnosť: 0.556 kg, rozmer: 22.4 cm x 15.3 cm
Kniha mapuje počátky oboru až po současnost. Vytyčuje pojem cultural theory a jeho pojetí – jde vlastně o kulturální sociologii, která se zabývá sociologickými kořeny kulturálních studií a vlivy kulturálních studií na sociologii. Na rozdíl od u nás obvyklého zjednodušení těchto studií na pojetí Birminghamské školy a na britskou tradici studia médií přináší průřez všemi sociálně-filozofickými teoriemi, jež zájem o dění při výrobě nahradily zájmem o dění v kultuře. Čtenář se tak seznámí s teoriemi jednotlivých škol a jejich představitelů, v poslední části pak s tématy typickými pro současnou kulturální analýzu. Publikace je určena pro vysokoškolské studenty, doktorandy, učitele oborů sociologie, kulturální studia, filozofie, mediální a komunikační studia. Autoři jsou vysokoškolští učitelé sociologie, kulturní sociologie, filozofie, mediálních a komunikačních studií.
160 strán, ISBN - 80-88935-64-4, (stav A), brož., hmotnosť: 0.21 kg, rozmer: 20.6 cm x 14.7 cm
Publikácia je jedným z výstupov projektu Presadzovanie politiky reforiem na Slovensku, ktorý realizuje Inštitút pre verejné otázky v spolupráci s Medzinárodným republikánskym inštitútom (IRI). Jedná sa o anglickú jazykovú verziu zborníka z rovnomennej konferencie, ktorá sa uskutočnila 23. februára 2004 v Bratislave. Cieľom knihy je analyzovať ťažiskové aspekty pôsobenia politických strán na Slovensku, ich úlohu v procese transformácie spoločnosti, postupy pri politickej mobilizácii priaznivcov, spôsoby ich vzájomnej interakcie ako aj interakcie s inými inštitúciami politického systému. Autori príspevkov ponúkajú erudovaný pohľad na problematiku vlády strán na Slovensku v kontexte aktuálneho stavu reprezentatívnej demokracie. Zaoberajú sa predovšetkým straníckou politikou a meniacim sa vzorom straníckej súťaže, fenoménom centristického populizmu ako novej kompetitívnej a mobilizačnej stratégie, skúsenosťami z budovania a pôsobenia koalícií (najmä exekutívnych, ale aj volebných), účinkovaním straníckych centrál a činnosťou politických strán vo verejnej funkcii, finančným aspektom vzťahov medzi politickými stranami a štátom, vnímaním politických strán občanmi na pozadí trendov volebného správania a hodnotovými profilmi prívržencov strán. Publikácia tak čitateľom sprostredkúva jedinečné analýzy straníckeho systému a pôsobenia politických strán, ktoré na Slovensku vo veľkej miere určujú podobu verejnej politiky. Jej informačnú a analytickú hodnotu ocenia pracovníci verejnej správy, aktivisti mimovládnych organizácií, predstavitelia politických strán, diplomati, experti, novinári, vysokoškolskí pedagógovia a študenti.