152 strán, náklad 6 500 ks, 1.vydanie, ilustrácie: Ľubomír Ferko, (stav A), viaz., hmotnosť: 0.28 kg, rozmer: 20.5 cm x 13.5 cm
Knihu tvorí súvislý sled príbehov, často s humorným ladením a rámcovou detektívnou zápletkou. Rozpráva ich jednoduchá dedinská žena, ktorá prežila život kdesi v okolí Čadce, čo sa výrazne odzrkadľuje aj na jej lexike. Konfrontácia osobných zážitkov s udalosťami nášho storočia, porovnávanie osudov, činov a zmýšľania najrozličnejších ľudí umožňuje dospieť k vážnym životným pravdám a utvrdiť zabúdané mravné hodnoty.
1060 strán, EAN: 9788081431944, (stav A), viaz., hmotnosť: 1.8 kg, rozmer: 24.1 cm x 17.2 cm
V prvom vydaní knihy sa autor sústredil na počiatky nemeckého a maďarského divadla v meste (1557 – 1918), na vznik československého štátu a na formovanie základov slovenského profesionálneho divadla v partnerstve s českým divadlom (1918 - 1938). Od stredoveku po rok 1945 sleduje významné udalosti v histórii mesta, ale aj historické premeny v európskom rámci. V historickom a spoločenskom vývine sa kontakty nemeckého, maďarského, českého a slovenského divadla vyrovnávali s viacerými obmedzeniami a problémami. Každé spomedzi nich sledovalo svoje záujmy a vlastné národné priority, ktoré často prevyšovali umelecké ambície. Na tomto stave sa podieľali obyvatelia mesta, ktorí uprednostňovali svoj aktuálny národný status. Na počiatku v rakúsko-uhorskom, po vyrovnaní v uhorskom formáte, no ani v potrianonskej úprave územného usporiadania štátov sa priority vo svojej podstate zásadne nezmenili. V lokálnych pomeroch išlo o to, aby na počiatku dve, neskôr tri národné spoločnosti mohli spoločne využívať divadelný dom v meste s dohodnutým domácim poriadkom. Týmto spôsobom sa formovala multikultúrna koexistencia, nie ako potreba, ale nutnosť.
Autor Divadelných letopisov v ich rozšírenom vydaní na roky 1945 - 2017 rekonštruuje a interpretuje proces profilovania slovenského profesionálneho divadla, jeho udomácnenie sa v meste, ktoré sa vrátilo na geopolitickú mapu predvojnovej ČSR. V podmienkach, aké sa utvárali pre kultúru v Československej republike, bez niekdajších obštrukcií a zápasov o holú existenciu, nastal čas budovať divadlo výlučne v medziach vlastnej autonómie v tých priestoroch, v ktorých sa predtým delili o miesto pod reflektormi tri divadelné kultúry. Teraz divadlo sa namiesto konfrontácie národných azimutov konfrontovalo s vlastnou tvorivou schopnosťou, ale aj s tým, v akom stave zanechal interiér divadla jeho posledný správca.
Autor sleduje sedemdesiat rokov slovenského profesionálneho divadla v troch vývinových fázach podobnou metodikou, akou rekonštruoval predchádzajúcu štvorstoročnú históriu. Autorove reflexie sú paralelne porovnávané hodnoteniami iných kritikov, ktoré sa publikovali vo výročných publikáciách divadla.
Povojnový spoločenský pohyb poznamenali dramaturgickú orientáciu divadla, ale aj vnútorné pohyby v jeho umeleckom organizme, ktorý reagoval na vplyvy a udalosti vyvolané väzbami vyplývajúcimi z impulzov a nariadení dobovej kultúrnej politiky. Týmto zámerom sa napĺňa autorovo rozhodnutie otvoriť trinástu komnatu košického divadla. Ponúka s týmto zámerom možnosť čitateľovi nahliadnuť aj do svojho privátneho trezoru, pozrieť sa na „svet pseudokonkrétnosti ako na šerosvit pravdy a klamu“.
322 strán, náklad 30 200 ks, 3.vydanie, (stav A), viaz., hmotnosť: 0.32 kg, rozmer: 20.5 cm x 13 cm
Autorka tu načrela do svojich spomienok z detstva na oravskej dedine za prvej svetovej vojny. Jej detstvo bolo zastreté chmárami vojny, no precítené láskou starostlivej, opustenej a o kúsok chleba boriacej sa matky. Dielo ukazuje, ako vojna surovo vtrhla do života detí a zbavila ich čara bezstarostnosti.
248 strán, ISBN 978-80-8085-655-7, (stav A), viaz., hmotnosť: 0.396 kg, rozmer: 21.4 cm x 13.5 cm
Boris Filan, textár, prozaik a obľúbený rozprávač, autor, ktorý vie, ako na to. Jeho najnovšia knižka je tentoraz ukotvená výlučne doma a tvorí ju prúd krátkych prozaických útvarov, skĺbených do podoby akéhosi bratislavského panoptika. Pred našimi očami ožívajú známe aj menej známe bratislavské figúry i figúrky, ktoré v nás vedia vyvolať trpký úsmev, ale nás aj rozosmejú alebo chytia za srdce.
248 strán, ISBN - 978-80-8085-655-7, (stav A), viaz., hmotnosť: 0.498 kg, rozmer: 21 cm x 12 cm
Boris Filan, textár, prozaik a obľúbený rozprávač, autor, ktorý vie, ako na to. Jeho najnovšia knižka je tentoraz ukotvená výlučne doma a tvorí ju prúd krátkych prozaických útvarov, skĺbených do podoby akéhosi bratislavského panoptika. Pred našimi očami ožívajú známe aj menej známe bratislavské figúry i figúrky, ktoré v nás vedia vyvolať trpký úsmev, ale nás aj rozosmejú alebo chytia za srdce. Recenzia: O Bratislavských krutostiach
136 strán, náklad: 15 000 ks, 2.vydanie, ilustrácie: Ivan Riabič, (stav A), brož., hmotnosť: 0.15 kg, rozmer: 20 cm x 12.5 cm
Obrázky zo starej Modry nájde čitateľ v tejto knižke. Obrázky jednoduché, ale typické, nenáročné, ale veselé. Pobavia ho žartovné príhody či drobné fígle, inšpirované najmä chutným modranským vínkom, ktoré sa dorába v tomto historickom vinohradníckom mestečku dodnes. Ale zároveň sa zoznámi s typickými postavami modranských vinohradníkov, hájnikov, tovarichárov, drevorubačov, nadýcha sa trochu príjemnej atmosféry, ktorá vládla v meste napriek biede, napriek ťažkým životným podmienkam a každodennej lopote. Mnohý čitateľ si iste rád pripomenie pekný dialekt, ktorým hovoria postavy knižky a na ktorý sa možno pamätá z reči svojich dedov. Iným budú mnohé výrazy či slovné spojenia neznáme a hádam siahnu po pripojenom slovníčku, aby si obohatili svoje jazykové znalosti. Iste sa nájdu aj takí, ktorí po prečítaní pár strán knihu odložia. Proci gustu žáden dišputát, povedal by starý Modran. Nech si knižku čítajú tí, ktorí v nej nájdu potešenie.
192 strán, EAN: 9788097181741, (stav A), viaz., hmotnosť: 0.337 kg, rozmer: 21.6 cm x 15 cm
V knihe autor opisuje ťažký, neraz i úsmevný život a prácu našich predkov a umožňuje čitateľovi preniesť sa vo svojej predstavivosti do doby dávno minulej. Tým, že autor je aj regionálnym historikom, v povestiach a historkách sa drží faktov, verne približuje myslenie a predstavy ľudí žijúcich v strede hôr. Ide nielen o povesti, ktoré sa v ústnom podaní zachovali až dodnes, ale aj o skutočné príbehy a konkrétnych ľudí, s ktorými sú spojené a potomkovia ktorých žijú v Liptovskej Tepličke dodnes.
Kniha Spod Kráľovej hole je doplnená ilustráciami významného grafika a maliara z nášho regiónu František Žoldák z Popradu. Povesti a historky z Liptovskej Tepličky sú doplnené o úvod autora, poďakovanie autora, poznámku o autorovi a vzniku tejto knihy, ale aj o slovník tepličských slov, ktoré sú kvôli autenticite v príbehoch použité. Príbehy v tejto knihe môžu obohatiť a osviežiťaj rôzne súťaže v prednese prózy a rovnako pomôžu rozšíriť záber regionálnej výchovy v spoznávaní života svojich predkov v širšom regióne pod Kráľovou hoľou, ale aj na Slovensku.
184 strán, EAN: 9788055635651, (stav A),, hmotnosť: 0.421 kg, rozmer: 18 cm x 11 cm
Píše sa rok 1939 a právnik Albert Mráz nájde v prorežimnom Gardistovi článok, v ktorom je hlavnou postavou on sám. Anonymný autor píše o prekrstenom židovskom advokátovi, ktorý si zmenil meno na Mráz, aby mohol naďalej bohatnúť na úkor Slovákov. Mráz okamžite pochopí, že toto bude pravdepodobne len začiatok poľovačky na jeho rodinu. Začína sa boj o prežitie, rovnaký ako viedli desaťtisíce rodín s
288 strán, EAN: 9788055631875, (stav A),, hmotnosť: 0.546 kg, rozmer: 210 cm x 130 cm
Spoznajte slovenské dejiny v tejto fantastickej knihe, ktorá by nemala chýbať v žiadnej detskej knižnici. Kniha prevedie mladých čitateľov našou minulosťou od praveku až po vznik samostatného Slovenska. Nečakajte však učebnicu plnú rokov, mien, udalostí a iných faktov. Významné udalosti slovenských dejín sú podané tak prehľadne a jasne, že si ich zapamätajú všetky deti a dokonca aj rodičia. Denisa Gaálová je učiteľka dejepisu na bratislavskom gymnáziu a v minulosti učila aj na základnej škole.
156 strán, EAN: 9788081361340, (stav A), viaz., hmotnosť: 0.575 kg, rozmer: 24.3 cm x 16.7 cm
Slovensko je krajinou, ktorá z prírodného či kultúrno-historického hľadiska ponúka filmárom takmer všetko. Zelené hory, pralesy, holiny, pastviny, rozsiahle polia bez jediného kopca, dravé rieky aj pokojné toky, zasneženú krajinu i krajinu poznačenú výstavbou. Na kopcoch aj mimo nich má mohutné pevnosti, hrady, zámky či miesta s krásnymi prírodnými scenériami.
Kniha Filmové miesta je prechádzkou po mestách, dedinách, horách i dolinách, kde sa nakrúcali viaceré slovenské a zahraničné filmy. Obsahuje vybrané filmové diela a osobnosti filmu vo vzťahu k miestam ich nakrúcania. Čitateľ v nej nájde aj množstvo lokalít, ktoré sa pomocou filmu podarilo zviditeľniť a na svojom putovaní objaví veľa filmových zaujímavostí.