HAND MADE |
---|
Vydavateľstvo: Galeria Nedbalka, n.o. [ 27 položiek ]
K N Í H K U P E C T V O
| |
88317-90-01
Palo Choma, Mira Sikorová Putišová | |
Tesne pred prvým výročím otvorenia Galérie Nedbalka bola do výstavného plánu zaradená výstava mladého výtvarníka Ašota Haasa pod názvom Inside. Jedným z dôvodov je fakt, že sa s nadšením podieľal na vytvorení centrálneho architektonického priestoru novej zrekonštruovanej budovy. Horizontálny transparentný objekt, sa stal centrálnym optickým prvkom prezentácie súčasného výtvarného umenia v galérii. Ďalším dôvodom je rozsiahle portfólio materializovaných prác a možnosť vystaviť najnovšie projekty pod názvom Diamonds |
K N Í H K U P E C T V O
| |
88318-90-01
Ivan Jančár | |
Po výstavách a publikáciách Stana Filka a Milana Paštéku pripravila Galéria Nedbalka prezentáciu ďalšej mimoriadnej osobnosti slovenského výtvarného umenia – Endre Nemesa (1909 – 1985). Bol jedným z prvých, ktorý otočil zrak od vonkajšej reality k vnútornému, často sebatrýznivému skúmaniu. V jeho obrazoch sa postupne ozývajú odkazy na expresionizmus, kubizmus a surrealizmus, vo svojej neskoršej tvorbe sa vyjadruje prostredníctvom nefiguratívnej tvorby, v záverečnej etape sa koncentruje na koláže, kde sa opätovne objavujú aj figuratívne prvky. O jeho tvorbe sa po roku 1948 v bývalom Československu dlhé roky mlčalo, po krátkom záujme v 60. rokoch začala byť jeho tvorba opätovne prehodnocovaná až po roku 1989. Začiatky Endre Nemesa po nútenej emigrácií pred fašizmom v roku 1938 do Švédska (po krátkych pobytoch vo Fínsku a Nórsku) boli zložité a náročné, postupne sa však so svojou tvorbou aj v umelecky pomerne konzervatívnom Švédsku výrazne presadil. Galérii Nedbalka sa podarilo vybudovať najväčšiu kolekciu autorových diel na Slovensku s viacerými ťažiskovými obrazmi dokumentujúcimi jeho jednotlivé tvorivé obdobia. Kniha k výstave Endre Nemesa pod názvom Obrazové básne prezentuje diela autora, ktoré má vo svojich zbierkach Galéria Nedbalka. Text o umelcovi a jeho tvorivých obdobiach napísal Ivan Jančár. V knihe sú okrem diel, veľkoryso publikované aj zaujímavé detaily z obrazov Endre Nemesa. Kniha je tentokrát aj v anglickom jazyku. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
88039-90-03
Zsófia Kiss-Szemán | |
Publikácia je druhou knihou o Galérií Nedbalka, ktorá prezentuje diela stálej expozície zameranej na slovenské moderné umenie 20. storočia, s presahom do konca 19. a začiatku 21. storočia. Prvá kniha vyšla pri príležitosti otvorenia galérie v roku 2012. Cieľom rozšíreného a doplneného vydania je predstaviť širokej verejnosti stálu expozíciu galérie vrátane nových akvizícií a poskytnúť záujemcom o výtvarné umenie možnosť zoznámiť sa s dielami najvýznamnejších umelcov tvoriacich na Slovensku od konca 19. storočia až po súčasnosť. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
88314-90-01
Ľuba Belohradská | |
Za svojej krátkej existencie zorganizovala Galéria Nedbalka už druhú výstavu sochárskych diel, tentoraz s cieľom predstaviť sochy so svojich zbierok. Výstavou Sochy zo zbierky Galérie Nedbalka – Hmatové štúdio sme sa zapojili do projektu Socha a objekt XIX, ktorý je súčasťou Staromestského letného festivalu 2014, Kultúrneho leta a Hradných slávností Bratislava 2014. V rámci výstavy sme dali najväčší priestor umelcovi Jurajovi Rusňákovi, ktorému podľa nášho názoru dlhé obdobie nebola venovaná pozornosť, akú by si tento umelec zaslúžil. Juraj Rusňák je sochár presadzujúci abstraktný tvar a patrí ku generácií slovenských výtvarníkov, ktorá v šestedsiatych rokoch minulého storočia nadviazala na vývoj umenia vo svete. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
88315-90-03
Renáta Gudernová, Juraj Rusňák | |
Za svojej krátkej existencie zorganizovala Galéria Nedbalka už druhú výstavu sochárskych diel, tentoraz s cieľom predstaviť sochy so svojich zbierok. Výstavou Sochy zo zbierky Galérie Nedbalka – Hmatové štúdio sme sa zapojili do projektu Socha a objekt XIX, ktorý je súčasťou Staromestského letného festivalu 2014, Kultúrneho leta a Hradných slávností Bratislava 2014. V rámci výstavy sme dali najväčší priestor umelcovi Jurajovi Rusňákovi, ktorému podľa nášho názoru dlhé obdobie nebola venovaná pozornosť, akú by si tento umelec zaslúžil. Juraj Rusňák je sochár presadzujúci abstraktný tvar a patrí ku generácií slovenských výtvarníkov, ktorá v šestedsiatych rokoch minulého storočia nadviazala na vývoj umenia vo svete |
K N Í H K U P E C T V O
| |
88316-90-01
Ľubomír Podušel | |
Slovenské maliarstvo prešlo v druhej polovici 20. storočia viacerými vývinovými zmenami. Objavilo sa nemálo osobností, ktoré tomuto pohybu dávali impulz, energiu a smer. Dôležité miesto medzi nimi zastáva Michal Jakabčic (l930 – 2001) a Viera Žilinčanová (1932 – 2008). Súkromná galéria Nedbalka v Bratislave usporiadala samostatnú výstavu z tvorby týchto umelcov pod názvom „Súzvuk imaginácie`, na ktorej predstavila ich menej známe a neznáme obrazy. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
88319-90-01
Juraj Mojžiš | |
Knihu o Milanovi Paštékovi sme nazvali Uhol odvahy podľa maliarovho výroku, v ktorom zdôraznil, že medzi ustavične sa meniacimi názormi a postojmi preňho predsa len zostáva čosi konštatné: uhol odvahy. Vyslovil sa tak v roku 1969, v roku, keď už dlhší čas nepatril medzi umeleckých rebelov, avšak mnohé z vlastností rebela nestrácal ani v rokoch zrelej tvorby i všeobecného rešpektu voči jeho výtvarnému dielu. Tento nezvyčajne senzitívny umelec však znamenal pre slovenské moderné umenie aj rovnako nezvyčajný podiel na jeho očividnej intelektualizácii. Práve preto vydavateľský počin Galérie Nedbalka, počin ozrejmujúci uhol odvahy maliara Milana Paštéku, mieni byť čitateľným impulzom a inšpiráciou pre najrôznejšie redefinície ustáleného, ale neraz aj nudného poznávania osudov moderného umenia a jeho výrazných predstaviteľov. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
113869-90-01
Kiss-Szemán Zsófia | |
Katalóg bol vydaný pri príležitosti výstavy Stano Filko – Biela ako ontologický priestor a začiatok všetkého. Stanislav Filko sa narodil — podľa vlastných slov prvýkrát – 15. júna 1937 vo Veľkej Hradnej. Dva razy totiž prežil klinickú smrť: po páde do lomu a po zásahu elektrickým prúdom. Dátum narodenia vystupuje ako dôležitý údaj aj z hľadiska jeho tvorby: v súlade so svojou koncepciou totálnosti umenia a života ho považuje aj za dátum začiatku svojej tvorby. Z publikácie sa dozviete viac o umelcovom živote a jeho tvorbe. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
88313-90-01
Ľudovít Petránsky | |
Rozsiahle dielo Vincenta Hložníka (1919 — 1997) sa stalo základom slovenského moderného výtvarného prejavu. Maliar, grafik, ilustrátor, vysokoškolský profesor, národný umelec Vincent Hložník je jednou z najvýznamnejších osobností slovenského výtvarného umenia 20. storočia. Súčasťou vrcholného moderného umenia na Slovensku je najmä fenomén známy pod názvom Hložníkova grafická škola. Jeho nové smerovanie vo výtvarnom umení inšpiratívne ovplyvnilo generáciu jeho súčasníkov i nasledovníkov a patrí k trvalým hodnotám slovenskej výtvarnej kultúry. Vincent Hložník bol maliarom európskeho rozmeru a patril k prvým zásadným slovenským ilustrátorom — ilustroval približne tristo kníh. Neodmysliteľnou súčasťou tvorby tohto veľkého umelca sú monumentálne práce — mozaiky a vitráže v kostoloch po celom Slovensku. Vystavoval doma, ale aj v Taliansku, Maďarsku, bývalom Sovietskom zväze, Mexiku, Veľkej Británii, Egypte a v iných štátoch. Táto monografia o živote a diele Vincenta Hložníka je výsledkom dlhoročnej práce. Jej cieľom je prispieť k poznaniu tvorby, ktorej veľkosť charakterizuje prelínanie intelektu a fantázie na ceste pod povrch javov nášho sveta. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
89071-90-01
Ivan Jančár | |
Milan Dobeš je zriedkavým prípadom slovenského umelca, ktorý sa etabloval na medzinárodnej výtvarnej scéne už v polovici šesťdesiatych rokov minulého storočia. Po ranom období ovplyvnenom impresionizmom a zameranom na motívy Bratislavy sa vo svojom `modrom? období orientuje na výdobytky francúzskej moderny, sústreďuje sa na autonómnosť obrazovej plochy a jej jednotlivých štruktúr. od polovice šesťdesiatych rokov sa naplno venuje konštruktivistickej tvorbe, skúma problematiku svetla a pohybu. Svoje umelecké krédo zhŕňa do dvoch manifestov: O svetle a pohybe (1967) a O dynamickom konštruktivizme (1988). Čoskoro sa stáva jedným z najvýznamnejších predstaviteľom konštruktivizmu a kinetizmu na svete. The Nedbalka Gallery has managed to build a rather extensive collection of works by this extraordinary artist. The collection provides a comprehensive overwiev of artist´s individual creativperiods and fundamental tendencies and directions of his body of work. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
97268-90-03
Bachratý Bohumír | |
V zbierke bratislavskej Galérie Nedbalka je kvalitne zastúpená tvorba maliarov a sochárov Nástupu 1957 vrátane jeho špičky v podobe členov niekdajšej Skupiny Mikuláša Galandu – maliari A. Barčík, R. Krivoš, M. Laluha, M. Paštéka, sochári V. Kompánek, A. Rudavský, P. Tóth, grafik I. Štubňa. Galéria už v minulosti prezentovala tvorbu Milana Paštéku (2013) a manželského páru Viery Žilinčanovej a Michala Jakabčica (2014). V roku 2015 (apríl) to bude Rudolf Krivoš. Kurátorom výstavy a autorom monografie je PhDr. Bohumír Bachratý, CSc. Galéria Nedbalka prezentuje dva súbory obrazov, jeden z vlastnej expozície a depozitára (34 diel), druhý z umelcovho ateliéru (29 obrazov). Komorné obrazy pochádzajú z rokov 1958 – 1994. Sú to predovšetkým figurálne kompozície zobrazujúce veľkú a večnú krivošovskú tému života a človečenstva človeka, jeho podôb, úzkosti, bolesti. Tlakov jeho formovania a deformácií. Jeho sily a vzdoru. Vedomia bremena osudu i života. Je to človek v rôznych psychických situáciách a rozporoch, istotách i tichu svojej osamelosti biologických a živých stĺpov. Nájdeme tu aj niektoré žánrové vidiecke i civilistické motívy, baladické stredoslovenské krajiny – lazy, znepokojujúce obrazy – odkazy zrkadiel... Nie je to komplexná, ale výberová, sugestívna kolekcia maľby umelca, ktorý patrí k pilierom našej maliarskej moderny a v Bratislave nevystavoval už dlhé roky. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
89125-90-03
Sabina Jankovičová | |
Sklo je predovšetkým sochársky materiál, aj keď zatiaľ takto nie je primárne chápané. Umožňuje vyjadriť sa v priestore a navyše tento priestor uzamknúť alebo dokonca rozšíriť v samotnej sklenenej hmote. Jednotliví autori ukazujú rôzne spôsoby, ako tento potenciál skla využiť. Sklo je zároveň aj novou možnosťou pre maliarsky prejav, prípadne pre iné výtvarné techniky ako je kresba a fotografia. Vo všetkých prípadoch otvára nové možnosti. Sklo je ako materiál výnimočné a umožňuje realizovať výnimočné vízie. Glass is mainly a sculptural material, although it has not been primarily perceived in this way yet. It allows the artist to express themselves in space and moreover to lock away or even to extend this space in the glass substance. Individual artist present different ways of using the potential of glass. Glass also provides new possibilities for painting or other artistic techniques like drawing and photography. In any case, glass opens up brand new possibilities. As a material, glass is unique and allows implementing extraordinary visions. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
134806-90-03
Sadovská Dorota | |
Svätí – martýri, ktorí kedysi položili život za svoju vieru a presvedčenie, ale aj anjeli – dokonalí a všadeprítomní prostredníci medzi Bohom a človekom, boli zvyčajne stvárňovaní ako vznešené bytosti, trpiace (svätci) a bezpohlavné (anjeli). Sadovskej svätí a anjeli sú však napospol ľudia (v prípade anjelov len muži, i keď svoje mužstvo na obdiv nevystavujú). Sú nahí, nie vždy krásni a dokonalí, netrpia. Celkom všedne, gestom či posunkom, pohybom tela, len akoby mimochodom nám sprostredkovávajú svoju stigmu. Niektorí sa dokonca venujú vcelku pozemským činnostiam – diskutujú, ochutnávajú, počúvajú, načahujú sa, ukrývajú, žobrú... A keď sa im prizriete bližšie, možno zistíte, že viacerých dokonca poznáte. Takže môžete začať tipovať kto je kto. Ako svätcov a anjelov Dorota zobrazila svoje priateľky a priateľov, známych i neznámych ľudí zo svojho okolia, ktorí jej boli ochotní pózovať – niekedy pravdepodobne aj bez toho, aby videli výsledné dielo. Tak teda ako je to? Poľudštila svet svätých a anjelov, alebo premenila ľudí na anjelov a svätých? Isteže, táto ideová ambivalentnosť sa opiera aj o iný – materiálny základ. Vyplýva totiž z jej pracovnej metódy, kde spája fotografiu s maľbou. Práve paradox prenosu obrazu videného cez fotoaparát do rýdzo maliarskych prostriedkov tvorí základ živého a dynamického napätia, ktoré sprevádza jej maľbu. Využíva takmer „staromajstrovské“ prostriedky – perspektívny nadhľad, vizuálnu deformáciu proporcií, farbu, svetlo, tieň, iluzívnosť, ako by sme povedali dnes, pokúša sa o trojrozmerný priestor na dvojrozmernej ploche. Znova sa posunula o krok ďalej a v najlepších prácach skoncentrovala výraz, odhodila „literárne“ barličky, prízračné bytosti sa vynárajú z neba ako sochy, ale občas na vás (možno) aj žmurknú, uhranú vás pohľadom, natiahnu k vám ruku, dotknú sa vás ako priateľky či priatelia. Vstúpte, prosím. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
118078-90-02
Kiss-Szemán Zsófia | |
Galéria Nedbalka má vo svojej zbierke zastúpeného Ladislava Guderna kvalitnými dielami, ktoré umožňujú podať ucelený pohľad na jeho tvorbu od začiatku až do konca. Maľby pochádzajú z rokov 1946 – 1997 a vďaka systematickej zberateľskej činnosti Galérie Nedbalka je možné sledovať celý vývoj autorovej tvorby. Výstava a katalóg približujú divákom pohľad na tvorbu tohto vynikajúceho maliara a grafika, rodeného surrealistu, ktorý sa vyznačoval osobitým videním sveta. Katalóg obsahuje texty s prierezom tvorbou autora, biografiou, bibliografiou, zoznamom výstav a zoznamom vystavených diel (72 strán). Katalóg vychádza v slovenskom a anglickom jazyku. Koincidencia So zásadami surrealistického umenia sa Guderna zoznámil v štyridsiatych rokoch 20. storočia, keď študoval u Jána Mudrocha a dostal sa do úzkeho kontaktu s predstaviteľmi nadrealizmu. Už vtedy objavoval jazyk snov a podnecoval svoju predstavivosť k inému videniu sveta. V tomto tvorivom období však ešte zostával na poli poetického zobrazenia a zásady surrealistickej tvorby naplno rozvinul až v Kanade. Guderna tieto základné princípy surrealizmu rozvinul do osobitej podoby. Zmyselnosť a erotika sú v jeho dielach prítomné v rôznych podobách, raz len v náznaku, inokedy vo všetkých tvaroch a farbách. Čistá radosť z krásy a ľahkosti veľkých lietajúcich predmetov zdanlivo ignorujúcich fyzické zákonitosti evokuje svet odtrhnutý od pozemských ťažkostí. V Gudernovom svete vládne humor a irónia a často pracuje poetickou dramatizáciou. Na obraze Koincidencia (1990) vidíme rovnomennú vládkyňu s vymyslenými, malými i veľkými príšerami, prízrakmi a bytosťami. Jej ríša je zdanlivo náhodným svetom v neistom priestore a čase, ale tvorí jednotu v rozmanitosti. Tento svet sa môže javiť ako smiešny, absurdný, plný irónie a humoru, ale ak rešpektujeme jeho bohatstvo, rôznorodosť a skryté zákonitosti, vo svojej podstate je dokonalý. Toto Gudernovo univerzum „je krásne ako náhodné stretnutie šijacieho stroja a dáždnika na operačnom stole“ (Comte de Lautréamont). |
K N Í H K U P E C T V O
| |
89051-90-03
Juraj Mojžiš | |
Prítomnosť diel slovenského moderného výtvarného umenia v stálej expozícii Galérie Nedbalka ponúka výbornú príležitosť venovať sa aj menej tradičnému, ale zato rovnako dôležitému pohľadu na dielo niektorého z autorov monograficky zastúpených v zbierkovom fonde galérie. Výstava Milana Laluhu a sprievodný knižný projekt predstavuje práve takúto príležitosť. Jednoducho povedané, je príležitosťou priblížiť tak trocha nezvyčajne kresliarske a maliarske dielo výrazného predstaviteľa generácie narodenej okolo roku 1930. Našťastie, v zbierke Galérie Nedbalka sa nachádzajú obrazy, ktoré veľmi dobre reprezentujú celú tvorbu Milana Laluhu od raných diel až po obrazy z posledných rokov jeho tvorby. Práve ich reprezentatívna kvalita nám vnukla myšlienku venovať sa prioritne výtvarnej skladbe a umelcom preferovaným kompozičným princípom. Keďže ide o výtvarné dielo inšpirované aj doslova prastarými zákonmi skrytej geometrie dlhého radu predkov pocézannovského vývinu moderného umenia, veríme, že voľba uhla pohľadu na poéziu kompozície obrazov Milana Laluhu má svoj význam. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
102199-90-03
Kolektív a Podušel Ľubomír | |
Publikácia slúži ako katalóg k výstave v Galérii Nedbalka. The book serves as a catalogue for the exhibition in Nedbalka Gallery. Autor a vlastník práv dˇakujú galériám, múzeám a súkromným zberatelˇom za poskytnutie súhlasu na reprodukovanie diel umelca z ich majetku do tejto monografie. Autor?a vydavatelˇ dˇakujú všetkým sponzorom za financˇný príspevok na prípravu a vydanie tejto monografie. Osobitné podˇakovanie patrí p. Kláre Brunovskej (Bratislava) a PhDr. Eve Luptákovej, riaditelˇke Oravskej galérie v Dolnom Kubíne, za láskavé zapožicˇanie umelcových diel na výstavu v Galérii Nedbalka v Bratislave. The author and the copyright owner wish to express their thanks to the galleries, museums and private collectors for their consent to reproduce artist’s works from their property in the present book. The author and the publisher thank all their sponsors for their nancial contribution. Special thanks go to Ms. Klára Brunovská and PhDr. Eva Luptáková, Director of Oravská galéria in Dolný Kubin. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
113857-90-01
Zamecová Bohunka | |
Terra Incognita je zem záhadná a nepoznaná, ktorú si každý nesie v sebe. Naše tajné túžby a fantázie sú tu dokonale ukryté. Prekvapením je potom jej odhalenie. Katarína Kvietiková-Bekéniová prináša svoju Terru Incognitu do Galérie Nedbalka demaskovanú. Divákov vpúšťa do jej tajných zákutí. Môžeme tak spoznať jej nový prístup v aktuálnej tvorbe, kde prepája maľbu, grafiku a textil. Všetky tri médiá majú svoje formálne postupy a vlastnosti a Katarína sa ich snaží ohýbať a prispôsobovať, skúša, ako by sa mohla maľba prejaviť v monotypii a ako by sa mohli textilné detaily stať predlohou maľby. Prvýkrát sa vyjadruje čisto abstraktne. Zbavila sa figúry i naratívu. Toto definitívum uplatňuje rovnako v grafike i v maľbe. Doteraz bola u nej abstrakcia prítomná najmä v textilnej tvorbe. Kruh sa uzatvoril a jej maľba sa inšpiruje tapisériou a grafika zasa maľbou. Všetky tri výtvarné druhy motivicky a formálne čerpajú zo seba navzájom. Toto je príbeh, ktorý nám autorka prezentuje na výstave i v knihe – katalógu k rovnomennej výstave. Katarína Kvietiková-Bekéniová sa narodila 12. augusta 1967 v Uherskom Hradišti v Českej republike. Študovala na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave grafiku a knižnú ilustráciu pod vedením prof. Dušana Kállaya. Vo svojej tvorbe sa venuje kresbe, grafike, maľbe a špeciálnemu druhu tapisérie – arttexu. Žije a tvorí v Bratislave-Rusovciach. Je zakladajúcou členkou združenia T.R.Y. a členkou Klubu textilných výtvarníkov ARTTEX. Galéria Nedbalka 2017 Terra Incognita — Katarína Kvietiková-Bekéniová Texty / Text: Bohunka Zamecová Jazyková korektúra / Proofreading: Janka Jurečková Preklad / Translation: Janka Jurečková Fotografie / Photographs: archív Kataríny Kvietikovej-Bekéniovej Dizajn / Design: Julo Nagy, Zuzana Hricová, Calder design community Typografia, sken a úprava fotografií / Typo, scan |
K N Í H K U P E C T V O
| |
113858-90-01
Kolektív | |
Príbeh galérie Nedbalka sa začal zberateľskou vášňou a víziou, pri ktorej sa nemožné stalo skutočnosťou. Galéria Nedbalka má päť rokov. Okrem konštatovania „ako ten čas letí“ nám toto jubileum dáva príležitosť obzrieť sa späť a zhodnotiť, ako sa naplnil pôvodný zámer vybudovania galérie. The story of the Nedbalka Gallery began with a collecting passion and a vision the realisation of which turned the impossible into reality. The Nedbalka Gallery celebrates its fifth birthday. Apart from stating that “time passes quickly”, the anniversary gives us a chance to look back and evaluate how the gallery managed to full its initial goal. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
113856-90-01
Kolektív | |
Keď Robert Hromec v roku 2011 vymenil klasické plátno za hliník, hneď po prvých realizovaných dielach bolo jasné, že nejde len o experiment, ale zásadnú zmenu celkového spôsobu jeho výtvarného uvažovania. Prezentovaná kolekcia INSIDE A TIME CAPSULE (Vnútri časovej kapsuly) predstavuje najnovšie diela z rokov 2016 — 2017. Robert Hromec bol na slovenskej výtvarnej scéne vždy solitérom a od spomínaného roku 2011 sa jeho pozícia osamelého hľadača osobitého prejavu ešte zvýraznila. Výstava Roberta Hromca prezentuje odvážne expresívne práce vytvorené náročnou kombinovanou technikou. Jej súčasťou je šesť veľkorozmerných obdĺžnikových malieb na obzvlášť veľkom hliníkovom plechu s rozmermi 1 × 2 metre a osem malieb na hliníkovom plechu polovičnej veľkosti. K štyrom zo šiestich veľkorozmerných prác sú pripevnené sivé štvorcové plechy s obrazom rúk, ktoré pôsobia, akoby sa vznášali nad povrchom obrazu. K povrchu viacerých štvorcových malieb je zasa pripevnený pevný hliníkový obdĺžnik. Práve tieto hliníkové obdĺžniky boli inšpiráciou pre názov výstavy, keďže umelec si predstavoval svoje maľby ako akúsi časovú kapsulu odrážajúcu život v dnešnom svete, ktorá doručí nevyhnutné informácie o našej súčasnej realite nasledujúcim generáciám. Vytvorením cyklu INSIDE A TIME CAPSULE umelec naznačuje, že žiť v našom čase znamená žiť bez istoty. V umení, rovnako ako v politike, starý poriadok zaniká a nový sa ešte neobjavil — momentálne žijeme v napätí a chaose. V tomto momente destabilizácie sa však jedincom, ich rukám a mysliam, otvára obrovská príležitosť oveľa slobodnejšie prebádať rôzne nové postupy a nájsť v nich krásu. Do 72-stranového katalógu prispeli svojimi textami až šiesti medzinárodne uznávaní kurátor – Rick Kinsel z New Yorku, Giacomo Marco Valerio z Milána, Martina Campese z Benátok, Dorothea Jeger z Zürichu, Ivan Jančár z Bratislavy a Anton Divácký z Prahy. Dvojjazyčná, slovensko-anglická publikácia obsahuje tiež zoznam vystavených diel, biografiu umelca a prierez vybraných výstav. |
K N Í H K U P E C T V O
| |
118321-90-03
Rossini Pavla - Lettrichová Xénia | |
Tematickú niť výstavy „Zorenie“ významnej sochárky a sklárskej výtvarníčky Zory Palovej predstavuje sedem dekád autorkinho života, obsahovo voľne podporovaných sklenenými plastikami a paralelne dokumentárnou reflexiou výtvarného smerovania v súvislosti so životnými situáciami. Od útleho detstva a nenaplneného sna stať sa baletkou, cez naplnené materstvo a následne postupné a cieľavedomé napĺňanie profesionálnych predstáv a tvorivých cieľov. Zora Palová na Slovensku ako prvá a viac menej stále osamotená, nevníma sklo a jeho výtvarné možnosti, ako výlučne sklársky materiál, ale primárne ako sochárske médium, schopné vďaka svetlu zobraziť svoj vnútorný svet. V symbolickej rovine sa vo svojich dielach vyjadruje myšlienky o živote, jeho zrode, krehkosti, o prírode a existenciálnych otázkach. Vo výpovedi nie je popisná ani opisná, ale neortodoxným stvárnením cieli na podstatu a základný zmysel námetu. V plastikách i objektoch využíva svetlom akcentovanú modeláciu a v nej jedinečnú, osobnostne i rukopisne podmienenú poetiku a citlivosť. Pôvodnosť a osobitosť tvorby priniesla Zore Palovej úspech a uznanie nielen na domácej scéne, ale predovšetkým v zahraničí. Jej diela vlastnia inštitúcie ako Victoria |
| Palo Choma, Mira Sikorová Putišová
Ašot Haas, Inside
26.97 €
(podrobnosti) |
| Ivan Jančár
Endre Nemes, Obrazové básne / Visual Poems
26.97 €
(podrobnosti) |
| Zsófia Kiss-Szemán
Galéria Nedbalka, Slovenské moderné umenie, Stála expozícia
45.57 €
(podrobnosti) |
| Ľuba Belohradská
Juraj Rusňák
36.27 €
(podrobnosti) |
| Renáta Gudernová, Juraj Rusňák
Juraj Rusňák, Objaviť svet rečou tvaru
26.97 €
(podrobnosti) |
| Ľubomír Podušel
Michal Jakabčic – Viera Žilinčanová, Súzvuk imaginácie / Imagination harmony
26.97 €
(podrobnosti) |
| Juraj Mojžiš
Milan Paštéka, Uhol odvahy
26.97 €
(podrobnosti) |
| Kiss-Szemán Zsófia
Stano Filko – Biela ako ontologický priestor a začiatok všetkého
13.02 €
(podrobnosti) |
| Ľudovít Petránsky
Vincent Hložník, Posolstvá a vízie / Messages and Visions
26.97 €
(podrobnosti) |
| Ivan Jančár
Milan Dobeš, Svetlo a pohyb / Light
14.88 €
(podrobnosti) |
| Bachratý Bohumír
Rudolf Krivoš, Obrazy 1958 – 1994, Svedectvá – Signály – Odkazy
26.97 €
(podrobnosti) |
| Sabina Jankovičová
Sklo – socha, objekt, maľba, kresba a fotografia
14.88 €
(podrobnosti) |
| Sadovská Dorota
Anjeli a svätí (Angels and Saints)
26.97 €
(podrobnosti) |
| Kiss-Szemán Zsófia
Ladislav Guderna Koincidencia / The Coincidence
14.88 €
(podrobnosti) |
| Juraj Mojžiš
Poézia kompozície obrazov Milana Laluhu / The Poetry of
26.97 €
(podrobnosti) |
| Kolektív a Podušel Ľubomír
Albín Brunovský, Záhrada snov / The Garden of Dreams
26.97 €
(podrobnosti) |
| Zamecová Bohunka
Katarína Kvietiková-Bekéniová, Terra Incognita
14.88 €
(podrobnosti) |
| Kolektív
Príbeh Galérie/ The Story of the Gallery
14.88 €
(podrobnosti) |
| Kolektív
Robert Hromec, _INSIDE_A_TIME_CAPSULE
14.88 €
(podrobnosti) |
| Rossini Pavla - Lettrichová Xénia
Zorenie
18.60 €
(podrobnosti) |
Stránka 1 Stránka 2
Hľadáčik | |
---|---|
|
Papers/Noviny | |
---|---|
|
RETRO darčeky | |
---|---|
|
Emailový servis |
---|
0
€
|
Info |
---|
Ponuka: 113092 titulov. |
Kuriozity |
---|
Kuriozity |